You're here : Start Start Demokracja Mit racjonalnego wyborcy
PDFDrukujE-mail
Milionerzy z wyboruMit Skandynawii, czyli porażka polityki trzeciej drogi

Mit racjonalnego wyborcy

Dlaczego demokracja nie działa?

( Fijorr Publishing )
35,00 PLN

Zadaj pytanie o produkt

Wydawnictwo: Fijorr Publishing

Autor: Bryan Caplan

Tłumaczenie: Mikołaj Iwanicki

Strony: 394

Dlaczego demokracja nie działa tak, jak tego od niej oczekiwano? Dlaczego wyborcy głosują na programy polityczne niewątpliwie szkodliwe dla gospodarki? Dlaczego dobrowolnie poświęcają wzrost ogólnego standardu życia na rzecz wątpliwych, a czasem ewidentnie złudnych korzyści? Czy obywatel rozumiejący podstawy ekonomii głosuje rozsądniej? W książce Mit racjonalnego wyborcy Bryan Caplan w nowatorski sposób analizuje „ekonomię” demokracji. Odpowiedzi na powyższe pytania okazują się równie ciekawe, co zaskakujące.

 

Wydawca

Z naiwnej perspektywy interesu publicznego demokracja działa, ponieważ robi to, czego chcą wyborcy. W opinii większości sceptyków ponosi ona porażkę, ponieważ nie robi tego, czego chcą wyborcy. Natomiast moim zdaniem demokracja ponosi porażkę właśnie dlatego, że robi to, czego chcą wyborcy. […] Nieracjonalny wyborca szkodzi nie tylko sobie, ale i każdemu, kto w wyniku jego nieracjonalności będzie musiał ponosić koszty nietrafionych decyzji politycznych. Skoro większość kosztów nieracjonalności wyborców jest zewnętrzna – ponoszą je inne osoby – to czemu sobie nie pofolgować? Gdy myśli tak wystarczająca liczba wyborców, społecznie szkodliwe programy polityczne wygrywają na żądanie obywateli. - fragment książki

 

Spis treści:

 

Od tłumacza …………………………………………………… 7

Przedmowa do wydania w miękkiej okładce ……………………………………….. 11

Podziękowania ……………………………………………………………….. 19

Wstęp. Paradoks demokracji ………………………………………………………… 21

Rozdział 1. Poza cudem agregacji ……………………………………….. 27

Rozdział 2. Systematyczne uprzedzenia w sprawach ekonomicznych ……… 59

Rozdział 3. Dowody na istnienie systematycznych uprzedzeń.

Badania wiedzy ekonomicznej wśród Amerykanów i ekonomistów……….. 107

Rozdział 4. Klasyczna teoria wyboru publicznego i upadek koncepcji racjonalnej ignorancji …. 173

Rozdział 5. Racjonalna nieracjonalność …………………………………………………. 209

Rozdział 6. Od nieracjonalności do programów politycznych …………………………. 257

Rozdział 7. Nieracjonalność a strona podażowa w polityce …………………………. 299

Rozdział 8. „Fundamentalizm rynkowy” a religia demokracji ……………….. 327

Zakończenie. Pochwała badań nad szaleństwem ……………………… 365

Bibliografia ……………………………………………………….. 375

Indeks ………………………………………………………………………. 379




Zobacz także.

26,00 PLN


35,00 PLN


31,00 PLN


83,00 PLN








Kategorie Sklepu


Lista produktów


Szukanie zaawansowane





Nie pamiętasz hasła?
Zapomniałeś nazwy użytkownika?
Nie masz jeszcze konta? Rejestracja

Interesuje Cię barter?

Zapraszamy na platformę barterową do zapoznania się z naszą bogatą ofertą.

Kontakt i zamówienia

 Krzysztof Król

Szybki kontakt:
Napisz do nas BIURO
Zadzwoń - 696 653 888

KOSZT DOSTAWY:

7 zł przedpłata

17 zł pobranie

Zamówienie od 150 zł:

0 zł Przedpłata

10 zł pobranie