You're here : Start Start Tylko Fijorr Publishing Mit racjonalnego wyborcy
PDFDrukujE-mail
Milionerzy z wyboruMity Demokracji

Mit racjonalnego wyborcy
Powiększ zdjęcie


Mit racjonalnego wyborcy

( Fijorr Publishing )
Cena: 35,00 PLN
31,00 PLN
Taniej o : 4,00 PLN

Zadaj pytanie o produkt

Wydawnictwo: Fijorr Publishing

Autor: Bryan Caplan

Tłumaczenie: Mikołaj Iwanicki

Strony: 394

Dlaczego demokracja nie działa tak, jak tego od niej oczekiwano? Dlaczego wyborcy głosują na programy polityczne niewątpliwie szkodliwe dla gospodarki? Dlaczego dobrowolnie poświęcają wzrost ogólnego standardu życia na rzecz wątpliwych, a czasem ewidentnie złudnych korzyści? Czy obywatel rozumiejący podstawy ekonomii głosuje rozsądniej? W książce Mit racjonalnego wyborcy Bryan Caplan w nowatorski sposób analizuje „ekonomię” demokracji. Odpowiedzi na powyższe pytania okazują się równie ciekawe, co zaskakujące.

 

Wydawca

Z naiwnej perspektywy interesu publicznego demokracja działa, ponieważ robi to, czego chcą wyborcy. W opinii większości sceptyków ponosi ona porażkę, ponieważ nie robi tego, czego chcą wyborcy. Natomiast moim zdaniem demokracja ponosi porażkę właśnie dlatego, że robi to, czego chcą wyborcy. […] Nieracjonalny wyborca szkodzi nie tylko sobie, ale i każdemu, kto w wyniku jego nieracjonalności będzie musiał ponosić koszty nietrafionych decyzji politycznych. Skoro większość kosztów nieracjonalności wyborców jest zewnętrzna – ponoszą je inne osoby – to czemu sobie nie pofolgować? Gdy myśli tak wystarczająca liczba wyborców, społecznie szkodliwe programy polityczne wygrywają na żądanie obywateli. - fragment książki

 

Spis treści:

 

Od tłumacza …………………………………………………… 7

Przedmowa do wydania w miękkiej okładce ……………………………………….. 11

Podziękowania ……………………………………………………………….. 19

Wstęp. Paradoks demokracji ………………………………………………………… 21

Rozdział 1. Poza cudem agregacji ……………………………………….. 27

Rozdział 2. Systematyczne uprzedzenia w sprawach ekonomicznych ……… 59

Rozdział 3. Dowody na istnienie systematycznych uprzedzeń.

Badania wiedzy ekonomicznej wśród Amerykanów i ekonomistów……….. 107

Rozdział 4. Klasyczna teoria wyboru publicznego i upadek koncepcji racjonalnej ignorancji …. 173

Rozdział 5. Racjonalna nieracjonalność …………………………………………………. 209

Rozdział 6. Od nieracjonalności do programów politycznych …………………………. 257

Rozdział 7. Nieracjonalność a strona podażowa w polityce …………………………. 299

Rozdział 8. „Fundamentalizm rynkowy” a religia demokracji ……………….. 327

Zakończenie. Pochwała badań nad szaleństwem ……………………… 365

Bibliografia ……………………………………………………….. 375

Indeks ………………………………………………………………………. 379


Dostępność

Przeciętny czas dostawy:

24h.gif


Komentarze klientów:

Nikt jeszcze nie komentował tego produktu.
Aby napisać komentarz prosimy o zalogowanie się.


Zobacz także.

26,00 PLN
18,00 PLN
Taniej o : 8,00 PLN


31,00 PLN
21,00 PLN
Taniej o : 10,00 PLN


83,00 PLN
60,00 PLN
Taniej o : 23,00 PLN



Kategorie Sklepu


Lista produktów


Szukanie zaawansowane





Nie pamiętasz hasła?
Zapomniałeś nazwy użytkownika?
Nie masz jeszcze konta? Rejestracja

Kontakt i zamówienia

Krzysztof Król

Szybki kontakt:
Napisz do nas BIURO
Zadzwoń - 696 653 888

KOSZT DOSTAWY:

7 zł przedpłata

17 zł pobranie

Zamówienie od 150 zł:

0 zł Przedpłata

10 zł pobranie